Ερευνητική εργασία με θέμα:«Η ΣΗΜΑΣΙΑ ΤΗΣ ΕΝΔΥΜΑΣΙΑΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΜΟΔΑΣ ΣΤΗΝ ΖΩΗ ΜΑΣ»
Περίληψη
Η ενδυμασία αποτελείται από κάθε τι με το οποίο ο άνθρωπος καλύπτει και στολίζει το σώμα του. Άρα περιλαμβάνει τα ρούχα, τα παπούτσια τα αξεσουάρ τα κοσμήματα, το μακιγιάζ, ακόμα και το χτένισμα. Ο άνθρωπος άρχισε πρώτα να στολίζεται και μετά να ντύνεται, όταν το κλίμα της γης άρχισε να γίνεται ψυχρό ή εκείνος ήθελε να καλύψει το σώμα του από ντροπή. Για τη κατασκευή των ρούχων παλιότερα υπήρχαν άλλες πρώτες ύλες και σχέδια, τα οποία δεν άλλαζαν συχνά όπως σήμερα, όπου η μόδα καθορίζει τι και ποια ρούχα θα φορεθούν, κυριαρχεί η βιομηχανική παραγωγή, η ποσότητα και το εφήμερο στοιχείο, σε αντίθεση με το ποιοτικό και παραδοσιακό που κυριαρχούσε παλαιότερα.
Τα ενδύματα προστατεύουν το ανθρώπινο σώμα, αλληλεπιδρούν με το χαρακτήρα και την προσωπικότητα του ανθρώπου, καλύπτουν πραγματικές και μη πραγματικές ανάγκες ένδυσης. Σήμερα η μόδα καθορίζεται κυρίως από επιχειρήσεις που ασχολούνται με την ενδυμασία, ωστόσο αποτελεί μέσο έκφρασης κυρίως των νέων ανθρώπων. Ιδιαίτερη είναι η συμβολή της ελληνικής τοπικής φορεσιάς στη διατήρηση της πολιτισμικής ταυτότητας και φανερώνει σε εμάς στοιχεία της κάθε περιοχής και του τρόπου ζωής των κατοίκων της. Από την έρευνα που πραγματοποιήσαμε ανακαλύψαμε στις ντουλάπες μας ρούχα ξεχασμένα, άχρηστα αλλά και χρήσιμα, παρατηρήσαμε ότι ορισμένα δεν είναι φτιαγμένα από φιλικά προς το περιβάλλον υλικά και ότι είναι πιθανό κάποια από αυτά να κατασκευάζονται από παιδιά, ή να χρησιμοποιούνται για την κατασκευή τους τοξικά/χημικά προϊόντα, αν λάβουμε υπόψη μας τη χώρα κατασκευής τους και το κόστος τους. Ωστόσο υπάρχουν και ενδύματα κατασκευασμένα από προϊόντα όπως το βαμβάκι, το μαλλί κ.ά. που θεωρούνται πιο υγιεινά.
Οι συνάνθρωποί μας δεν είναι πάντα ενημερωμένοι σωστά σχετικά με το ένδυμα και οι λόγοι για τους οποίους κάποιος/α αγοράζει καινούρια ρούχα μπορεί να είναι για να καλυφθούν πραγματικές ανάγκες ένδυσης αλλά όχι πάντα. Κατά την αγορά καινούριων ενδυμάτων ορισμένοι προσέχουν την τιμή, τη σύνθεση, τη χώρα παραγωγής, να είναι βολικά, αρκετοί επιδιώκουν απλά να είναι όμορφα και σύμφωνα με τις επιταγές της μόδας, ενώ τα παλιά τους ρούχα οι περισσότεροι τα χαρίζουν. Αντίδοτα στην υπερκατανάλωση μπορεί να αποτελέσουν η συνειδητή αντίσταση στην διαφήμιση, η κατανάλωση σύμφωνα με τις πραγματικές μας ανάγκες και η ενίσχυση της αυτοπεποίθησης του καταναλωτή μέσω της εκπαίδευσης.
Για να δείτε την ερευνητική έκθεση κάντε κλικ εδώ
Για να δείτε τις παρουσιάσεις κάντε κλικ: