Ερευνητική εργασία με θέμα:ΤΕΧΝΕΣ,ΤΑΛΕΝΤΟ ΚΑΙ ΠΟΛΛΑΠΛΗ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗ

Πριν από δύο δεκαετίες, περίπου, ο Howard Gardner (Gardner 1983) διατύπωσε τη θεωρία της πολλαπλής νοημοσύνης δημιουργώντας νέες προϋποθέσεις για την κατανόηση της ανθρώπινης ευφυΐας. Ο διαπρεπής καθηγητής του Πανεπιστημίου του Harvard ισχυρίζεται ότι ο άνθρωπος κατέχει περίπου εννέα διακεκριμένες δεξιότητες/ικανότητες, τις οποίες ονομάζει πολλαπλές νοημοσύνες. Η ύπαρξη αυτών των ειδών νοημοσύνης χαρακτηρίζει το ανθρώπινο είδος και ο συνδυασμός τους σε κάθε άνθρωπο είναι μοναδικός. Ούτε καν οι δίδυμοι ή οι πανομοιότυποι γενετικά κλώνοι δεν έχουν το ίδιο είδος νοημοσύνης, εφόσον η νοημοσύνη δεν καθορίζεται μόνο από τη βιολογική μας υπόσταση αλλά και από τα ερεθίσματα του περιβάλλοντος και από τον τρόπο που ο καθένας από εμάς τα προσλαμβάνει.

Σύμφωνα με τη θεωρία του Gardner ο άνθρωπος διαθέτει τις εξής νοημοσύνες: μουσική, σωματική-κιναισθητική, λογικό - μαθηματική, γλωσσική, αντίληψη του χώρου, διαπροσωπική, ενδοπροσωπική, φυσιογνωστική και υπαρξιακή. Αν και η θεωρία της πολλαπλής νοημοσύνης δεν απευθυνόταν σε εκπαιδευτικούς αλλά σε ψυχολόγους, η εκπαιδευτική κοινότητα αγκάλιασε τη θεωρία του Gardner, παρόλο που όπως ο ίδιος διαπιστώνει, την ερμήνευσε με το δικό της, κάθε φορά, διαφορετικό τρόπο.

Σε αυτό το τετράμηνο ασχοληθήκαμε με τις τέχνες, το ταλέντο και την πολλαπλή νοημοσύνη. Μελετήσαμε άρθρα σχετικά με την θεωρία της πολλαπλής νοημοσύνης του Howard Gardner (Gardner 1983), γνωρίσαμε την θεωρία του και μελετήσαμε τις εξής τέχνες: Χορός, Μουσική, Θέατρο, Κόμικς και Φωτογραφία.

Ερευνητική έκθεση : ΤΕΧΝΕΣ,ΤΑΛΕΝΤΟ ΚΑΙ ΠΟΛΛΑΠΛΗ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗ